Cimoszewiczowie pozwą posłów PiS i TVP

Cimoszewicz o Mateuszu Morawieckim: „Dla zagranicy to jest "pan zero"

Włodzimierz Cimoszewicz i jego syn poseł PO Tomasz będą skarżyć do sądu TVP i polityków PiS. To reakcja na wypowiedzi niektórych posłów partii rządzącej po wywiadzie byłego premiera na temat noweli ustawy o IPN.

Na początku tygodnia w udzielonym „Rzeczpospolitej” wywiadzie Włodzimierz Cimoszewicz powiedział m.in. – „Ustawa o IPN to jeden z wielu przykładów oszukańczego sterowania emocjami i opiniami co najmniej połowy społeczeństwa. Wmawia się ludziom, że Polska jest nieustannie, kłamliwie atakowana i pomawiana”. Mówił też o udziale Polaków w Holokauście: – „Dzisiejsze pokolenie nie jest za to odpowiedzialne. Jeśli jednak milczy lub kłamie, to stwarza swoją własną odpowiedzialność i podważa swoją wartość moralną”.

Pytany, czy spór polsko-izraelski pokazał, że w Polsce jest problem z antysemityzmem, stwierdził: – „Oczywiście tak. To problem trwały (…). Ekscesy na stadionach, napis „Łatwopalni” w Jedwabnem i setki innych przypadków. PiS od zawsze flirtował z nacjonalizmem. Wielu z nich pewnie po prostu jest nacjonalistami. W tej atmosferze wszelkie formy rasizmu i ksenofobii muszą kwitnąć. Gołosłowne zapewnienia Dudy i Morawieckiego są bez znaczenia”.

– „Po ukazaniu się tego wywiadu rozpętało się piekło” – powiedział „GW” Tomasz Cimoszewicz. – „Pojawiły się programy w TVP szkalujące imię mojego dziadka, w których nazywano go mordercą. Chodzi chociażby o program pani Magdaleny Ogórek i pana Marcina Wolskiego na antenie TVP Info i kilka innych programów z udziałem i wypowiedziami np. posła Dominika Tarczyńskiego w programie „Minęła 20”, ale i innych posłów PiS”.

W tym samym czasie CBA rozpoczęło kontrolę oświadczeń majątkowych Tomasza Cimoszewicza. – „Odwiedziłem już CBA i poddałem się rozpoczętej procedurze, która może trwać od trzech do dziewięciu miesięcy. Nie mam nic do ukrycia. Nie jest to jednak przypadek, że w dzień po mocnym wywiadzie mojego ojca pojawia się taka zorganizowana akcja z udziałem TVP, posłów PiS i CBA. Chodzi o to, aby zamilkł” – powiedział poseł Cimoszewicz.

Włodzimierz i Tomasz Cimoszewiczowie przygotowują pozwy przeciwko – jak to określa Tomasz Cimoszewicz – sporej grupie pomawiających i nękających. W przypadku TVP chcą złożyć również skargę w związku z rozpowszechnieniem przez nią pomówień do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

bt

Źródło: wyborcza.pl

  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media
Subscribe
Powiadom o
guest
58 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł
Paweł
10 lutego 2018 12:02

Bardzo słusznie. Orać faszystów z PIS i z Kurwizji!

Marta M
Marta M
10 lutego 2018 16:57
Reply to  Paweł

Faszystów. Wyjdź na ulicę i wskaż choć jednego.

Kasia
Kasia
10 lutego 2018 22:00
Reply to  Marta M

To idź na miesięcznicę albo na „festyn narodowców” 🙂

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 20:01
Reply to  Kasia

No widzisz, tak się składa, że w rodzinnym mieście uczestniczę regularnie co 11 listopada w takim lokalnym Marszu Niepodległości i żadnych nazistów nie widziałam. Na miesięcznicach zaś widać kretynów po obu stronach barykady.

Mordazdradziecka
Mordazdradziecka
11 lutego 2018 09:55
Reply to  Marta M

Wlasnie sie przedstawiles, naziolku. Teraz splywaj.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 19:58

Ja nikogo nie obrażam. Ty zaś nazywając mnie naziolkiem pokazujesz swój poziom intelektualny. Bliski tym od wafli z lasu.

Bogusia
Bogusia
10 lutego 2018 12:25

Słusznie, nie można pozwolić się szkalować. Serdecznie pozdrawiam:)

Marta M
Marta M
10 lutego 2018 16:56
Reply to  Bogusia

Taki komuch szkaluje wszystkich, kiedy krytycznie wypowiada się o moralności.

Rafal
Rafal
12 lutego 2018 10:25
Reply to  Marta M

taki jak ty?

magdalena
magdalena
10 lutego 2018 12:40

Tak trzymać! Pozywać pisiory do sądów za obrażanie i nękanie ludzi. Nie można pleść bzdur i uważać się za stojącego ponad prawem. Prawo kuleje, ale pozostało jeszcze trochę sędziów niezłomnych, co nie boją się Ziobry i wydają sprawiedliwe wyroki.

Marta M
Marta M
10 lutego 2018 16:55
Reply to  magdalena

Bzdury to plecie towarzysz Cimoszewicz.

Adam
Adam
10 lutego 2018 21:01
Reply to  Marta M

„Mały trolling przed snem – to nawet lepsze niż lektura!” — pomyślała babcia Dusia i odłożyła notebooka na nocną szafkę.

Stefan
Stefan
11 lutego 2018 01:31
Reply to  Marta M

Towarzysz to Cię spaprał

Marta M.
Marta M.
10 lutego 2018 12:46

Nkwdzista i jego syn, członek organizacji komunistycznych od młodości po ich rozwiązanie, będzie sądził się bo go obrażono. Dziwię się Cimoszewiczom,siedzieli by cicho nikt by po raz kolejny im do życiorysów nie zaglądał. Środowiskom antyrządowym radzę baczniej się przyglądać kto je wspiera. Takie wsparcie jest dla nich niedźwiedzią przysługą.

Betty
Betty
10 lutego 2018 16:52
Reply to  Marta M.

Pani Marto, chyba nie zrozumiała Pani tego artykułu. Panowie Cimoszewiczowie przy okazji powinni Panią podać do sądu o pomówienia. Czy ma Pani twarde dowody na powyższe zarzuty, bo jeśli nie, to nie chciałbym być w Pani skórze.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 05:30
Reply to  Betty

Tak. Są dowody na służbę Mariana Cimoszewicza w jednostkach o charakterze zbrodniczym. A ďziałalnosc Włodzimierza w PZPR od lat 70. po upadek partii jest dobrze udokumentowana. Także o moją skórę proszę się nie martwić. Cimoszewicz jako prawnik doskonale wie, że nic nie ugra. Przeszłość Mariana Cimoszewicza wypłynęła już na początku lat 90. i od tego juz czasu były premier dostaje gorączki, gdy ktoś porusza ten temat.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 13:29
Reply to  Betty

Tak. Istnieją twarde dowody na to, M. Cimoszewicz i jego syn służyli obcemu mocarstwu. I obaj dobrze wiedzą, że żaden sąd nie ukarze nikogo, kto nazwał członka nkwd, UB itp. mordercą.

Adam
Adam
10 lutego 2018 17:47
Reply to  Marta M.

Really? Pani tak na poważnie? A kto dał Pani upoważnienie do tego, aby odbierać komuś głos?
Zna Pani Cimoszewiczów osobiście, czy też posiadana przez Panią wiedza pochodzi ze „słyszenia”? (ja ostatnio słyszałem, że 10 kwietnia będzie koniec świata).
Każdy ma prawo (jeszcze) do skargi, sądu, obrony swojego imienia, jest to konstytucyjnie zagwarantowane.
Rozumiem, że jest Pani tego „lepszego sortu”, który lubuje się w Argumentum ad personam…

„Argumentum ad personam (łac. „argument wymierzony w osobę”) – pozamerytoryczny sposób argumentowania, w którym dyskutant porzuca właściwy spór i zaczyna opisywać faktyczne lub rzekome cechy swego przeciwnika. W ten sposób unika stwierdzenia, że jego racjonalne argumenty zostały wyczerpane, a jednocześnie sugeruje audytorium, że poglądy oponenta są fałszywe.
Dodatkowo obrażanie oponenta ma na celu wyprowadzenie go z równowagi, tak by utrudnić mu adekwatne reagowanie na przedstawiane argumenty.
Artur Schopenhauer w swoim dziele Die eristische Dialektik (Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów) wymienia Argumentum ad personam jako ostatni sposób nieuczciwej argumentacji,
stosowany, gdy wszystkie inne sposoby zawodzą i nie ma szans na wygranie sporu argumentacją merytoryczną.”

Sounds familiar? „Lepszy sort” ZAWSZE odpowiada w ten sposób, bo nie ma merytorycznych argumentów na obronę swoich racji. Tak jest najprościej; opluć, oczernić, zniesławić… i nie przeszkadza w tym 8 przykazanie („Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu”).

„Nkwdzista i jego syn, członek organizacji komunistycznych od młodości po ich rozwiązanie, będzie sądził się bo go obrażono.” – A może, skoro sprawia to Pani taką przyjemność, pogrzebie Pani trochę w życiorysach ludzi i ich rodzin z „dobrej zmiany”, co?
Ciekawe co by Pani takiego znalazła? Aha, zapomniałem, wszak to jest „dobra zmiana” i „lepszy sort”, wszyscy są bez „skazy” do dziesiątego pokolenia wstecz.

Osobiście mierzi mnie grzebanie w cudzych życiorysach, tak samo jak ludzie którzy to robią.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 05:32
Reply to  Adam

Zamiast uczyć mnie sentencji sprawdź czym była PZPR, w której szeregach Cimoszewicz służył obcemu mocarstwu 20 lat.

Adam
Adam
11 lutego 2018 17:00
Reply to  Marta M.

Szanowna Pani, najpierw przeczyta Pani ze zrozumieniem moją odpowiedź na Pani wpis, później niech Pani przeczyta swoje odpowiedzi (nie tylko pod tym wpisem), które stają się coraz bardziej nerwowe i agresywne, bowiem coraz bardziej zaczyna Pani pisać Ad personam.

Cytat z Pani „Po prostu nie nawidzę komuny.” – nie, Pani nienawidzi personalnie Cimoszewiczów. Czemu tak myślę? Bardzo mocno i z zacięciem godnym innej sprawy udziela się Pani tylko w tym temacie. Na tym portalu były artykuły o innych „zasłużonych” wieloletnich członkach PZPR, którzy obecnie „służą” Polsce będąc członkami PIS-u. To Pani nie bolało/nie boli? Czemu pod tamtymi artykułami nie ma Pani wpisów? Wytłumaczy mi Pani, jak trzylatkowi, w czym np. Pan Piotrowicz jest lepszy (lub gorszy) od Pana Cimoszewicza?

Zacytuję ze swojego poprzedniego wpisu; „Każdy ma prawo (jeszcze) do skargi, sądu, obrony swojego imienia, jest to konstytucyjnie zagwarantowane.” KAŻDY. Rozumie Pani?

A sentencje … Sentencje są mądrością narodów, czasem warto o tym pamiętać i z tego korzystać.

I jeszcze jedno, proszę nie traktować mnie jak szczeniaka z gimbazy i proszę mnie nie tykać, bo nie przypominam sobie, abyśmy razem ciągali patelnię po żużlu.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 18:16
Reply to  Adam

Wybaczy Pan „tyknięcie”. Nie miałam takich intencji. Co do członków PZPR w pisie – dlatego też nie uważam pisu za zbawcow Polski a za kolejnych krętaczy, którym zależy tylko na kasie. Tak, to was zaboli, najbliżej mi do Ruchu Narodowego. Pozdrawiam

Rafal
Rafal
12 lutego 2018 10:38
Reply to  Marta M.

czyli 5 piw proszę

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 09:00
Reply to  Adam

Nie jestem z „lepszego sortu”. Po prostu nie nawidzę komuny. Nie uważam, że dzieci mają odpowiadać za swoich rodziców toteż o najmłodszym polityku z klanu Cimoszewiczów nie pisałam. Ale jak zatwardzialy pzprowiec chce kogoś pouczać to nie rozumiem tego i nie akceptuję. Dla was każda wypowiedź kogoś z pisu jest głupia i zła. I ok, macie do tego prawo. Dla mnie człowiek będący członkiem PZPR do samego jej końca powinien być wykluczony z życia publicznego. I mam prawo do tego poglądu.
PS. jak się wstawia łacińskie sentencje to się ich nie tłumaczy. Odniosła wrażenie, że to Pan ma problem z ich zrozumieniem, skoro w nawiasach je Pan tłumaczy.

magdalena
magdalena
12 lutego 2018 07:49
Reply to  Marta M.

Proszę zobaczyć ile pzprów jest w PISie i jest im bardzo dobrze, towarzysze Jasiński, Wolski, Piotrowicz, Kryże i wielu innych. Z tego towarzystwa Cimoszewicz jest najbardziej prawy. Proszę się zająć PZPR-em w PISie, a nie obrażać ludzi gnębionych przez PZPR bis czyli PIS.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 13:26
Reply to  Adam

Problem w tym, że nie zgrzeszyłam przeciw 8. przykazaniu. To nie fałszywe świadectwa. Nie popieram PiSu ale gardzę komuną.

Rozalka
Rozalka
10 lutego 2018 21:15
Reply to  Marta M.

Jesteś tak samo ślepa jak przedstawiciele naszego”rządku”,….zapomniałam , zakłamana tv1 nie pokazuje takich obrazków,….czyli ogłupia swoich widzów. !!!!!!

Kasia
Kasia
10 lutego 2018 21:57
Reply to  Marta M.

Jacuś ? Czy jakiś inny troll z Qrwizji ? 🙂

Włodek
Włodek
10 lutego 2018 22:18
Reply to  Marta M.

Marto, spadaj.

Miro51
Miro51
10 lutego 2018 22:37
Reply to  Marta M.

A skąd wiesz babo o Cimoszewiczach? Jesteś z Wyklętych czy przeklętych?

Tadeusz
Tadeusz
11 lutego 2018 07:54
Reply to  Marta M.

Na podstawie zamieszczonych przez Martę M. „argumentów,mogę jedynie stwierdzić, że mamy do czynienia z pisobolszewickim politrukiem.Argumenty żywcem wyciągnięte z propagandowych broszurek jakie tworzy się W Biurze Politycznym PIS na Nowogrodzkiej.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 18:11
Reply to  Tadeusz

Nie zamieściłam żadnych dokumentów. Wystarczy teczka z archiwum na temat działalności PZPR na UW. Tam zapewne będzie również krótki biogram ojca W. Cimoszewicza opisujący jego dokonania dla reżimu komunistycznego w PRL.

Andrzej
Andrzej
11 lutego 2018 20:44
Reply to  Marta M.

Przepraszam. Czy szanowna pani nosi moherowy beret?

Rafal
Rafal
12 lutego 2018 10:33
Reply to  Marta M.

właśnie w ten sposób pokazujesz, że nie jesteś lepsza od Cimoszewicza seniora. Stosując te same metody walki z przeciwnikami politycznymi uderzając w rodzinę a nie próbując podjąć polemiki ws w której wypowiedział się W. Cimoszewicz.. I to ci nie przeszkadza! czy to przypadkiem nie schizofrenia?

Wojciech
Wojciech
10 lutego 2018 13:24

Najwyższy czas.Potrzeba więcej spraw sądowych przeciwko karaluchom.Póki mamy jeszcze niezależne sądownictwo.

Rafal
Rafal
12 lutego 2018 10:40
Reply to  Wojciech

co mamy drogi panie? niezależne sądownictwo od kogo? od Ziobry, Kaczyńskiego! od kogo?

Stif
Stif
10 lutego 2018 13:34

Nic dodać nic ująć , trzeba tych ludzi – nacjonalistów PIS doprowadzić przed temidę, ale myślę że, przed Europejską.

Rafal
Rafal
10 lutego 2018 14:07

Panie Premierze niema co pękać przed tą hordą kretynów, która niszczy nasze państwo, za publiczne pieniądze, a przy okazji innych ludzi. Którzy śmią mieć inne zdanie niż oni. Plują na PRL na UB czy SB nie bez racji ale zachowują się i stosuje takie same metody jak ich poprzednicy. T już było i mieliśmy nadzieję, że nie wróci a tu De Jawu i powrócił komunizm wraz z pislamem. Nadejdzie taki czas taki dzień, że będą musieli za łamanie konstytucji, za łamanie praw obywatelskich odpowiedzieć przed Trybunałem Stanu.

Marta M
Marta M
10 lutego 2018 16:54
Reply to  Rafal

Czy wy się słyszycie? Piszecie o powrocie komunizmu przez pis a bronicie komunisty Cimoszewicza? To już paranoja.

Rozalka
Rozalka
10 lutego 2018 21:08
Reply to  Marta M

Taki właśnie złośliwy,obrażający przeciwników wszelkich dyskusji jest elektorat pis-u !!!Gardzę takimi ludźmi, a ty kobieto powinnaś być ukarana razem ze wspomnianymi w artykule. Nie macie wyłączności na obrażanie,….nie obrażaj, byś sama nie była obrażana……….

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 18:22
Reply to  Rozalka

Kogo obraziłam? Pan Cimoszewicza był aktywnym członkiem PZPR aż do wyprowadzenia sztandaru. PZPR to byli komuniści.

Rafal
Rafal
12 lutego 2018 10:42
Reply to  Marta M.

i co z tego?

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 18:27
Reply to  Rozalka

Na 3 zdrowa ki do pieca na otrzeźwiwnie proponuję.

kuba49
kuba49
10 lutego 2018 21:08
Reply to  Marta M

Nie komunisty Pana Cimoszewicza ale jego prawa do skargi, sądu, obrony swojego imienia.

Kasia
Kasia
10 lutego 2018 21:59
Reply to  Marta M

Głupia czy Qrwski ?

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 18:19
Reply to  Kasia

Tym się od was różnię. Nikogo nie obraziłam. Przedstawiam tylko swoje zdanie. Podobno to portal informacyjny więc traktuję artykuł jako informację, która mnie rozbawiła.

Jan
Jan
10 lutego 2018 14:35

Oby sad przykladnie ukaral pisowskich cwaniaczkow

Małgorzata Stefańczyk
Małgorzata Stefańczyk
10 lutego 2018 17:03

Nigdy nie byłam zwolennikiem lewicy, ale takich ludzi jak Pan Premier Cimoszewicz, Prezydent Kwaśniewski, Pan Borowski, szanuję za inteligencję, poziom wypowiedzi i kulturę języka. Słucha się ich z przyjemnością i trudno nie przyznać im racji.

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 13:31

Tak. Zadeklarowanych komunistów w tym jednego alkoholika. Przypominam o kulturze byłego prezydenta, jaką zaprezentował w Katyniu.

krzysztof
krzysztof
11 lutego 2018 18:01
Reply to  Marta M.

A nachlał się Głódziem, biskupem. O tym nikt nie mówi.

Andrzej
Andrzej
12 lutego 2018 08:33
Reply to  krzysztof

Kwaśniewski ma po prostu słabą głowę do alkoholu. Głódź był (teraz zdrowie szwankuje) mistrzem pijaństwa i wielu z nim poległo.

Tomek
Tomek
10 lutego 2018 19:03

Popieram

Paweł
Paweł
11 lutego 2018 06:39

Nie mogę uwierzyć, że kiedyś tego gościa szanowałem. Pamiętam jak z Izą Sierakowską i chyba z Gadzinowskim pojechali wesprzeć Serbów w bombardowanym Belgradzie, potem pan Cimoszewicz nawrócił się na lizanie dupy USraelowi, Lepper nazwał go kanalią i jak się okazuje znał się na ludziach. Któregoś dnia oglądam CNN, tam Cimoszewicz już w roli szefa dyplomacji i dziennikarka go pyta w kontekście agresji na Irak, o tamten wyjazd do Belgradu, a ten wtedy jaką samokrytykę walnął, jak to się mylił, jak na oczy przejrzał, że USA zawsze miało rację. Więc mnie też pan pozwij, bo jesteś pan świnia, kanalia jak mówił ś,p. Andrzej Lepper i żydowski pachoł. I jeszcze jedno wycieczki po rodzinie są generalnie niefajne, na to kim był pański ojciec czy dziadek miał pan zero wpływu, więc tu mogę zrozumieć, bo ja też dziadka w UB (o ile był tam z przekonań i np. strzelał do wyklętych) to jakoś bym się nie wstydził, ale syna w PO jak najbardziej. Ale pan już dawno wstydu nie masz, a tak się dobrze w 1990 zapowiadał.

Jadwiga
Jadwiga
11 lutego 2018 09:07

Minęły już prawie trzy dekady a zydokomuna w naszym „nieszczęśliwym” Kraju czuję się wciąż dobrze. Dziwię się wam kodomita, że widzicie tylko jak to Pis was „zdradza” a nie widzicie tego, że po 89r każda władza (głównie zydowsko-komunistyczna) z.PO na czele okradaly Polskę i naród Polski we współpracy z Rosją Niemcami Żydami i z każdym kto im chciał płacic! Na urojenia pana Cimoszewicza powiem tylko, że na szczęście naszym społeczeństwie jest więcej Antykomunistow niż antysemitow.

irena
irena
11 lutego 2018 17:47

Brawo ! Dość tych prześladowań jak za Stalina ..

Marta M.
Marta M.
11 lutego 2018 18:06

NI gdy nie widziałam takiego ruchu pod jakimkolwiek artykułem. Wystarczyło skrytykować pzprowskiego aparatczyka. Tak bronić demokracji?

Gekon
Gekon
11 lutego 2018 20:10

Jaki wysyp nołnejmów pod artykułem. O dziwo sami wielbiciele Cimoszewicza. Ciekawe…

magdalena
magdalena
12 lutego 2018 07:54
Reply to  Gekon

Wolę być wielbicielem Cimoszewicza niż Kaczyńskiego i Piotrowicza.

Andrzej
Andrzej
12 lutego 2018 08:39

„pojawia się taka zorganizowana akcja z udziałem TVP, posłów PiS i CBA. Chodzi o to, aby zamilkł””
Służby nie służą Polsce lecz Partii wiadomo jakiej. Tak jak za czasów zwanych słusznie minionymi. To jest demokracja czy demokratura? Państwo policyjne i szybko postępującą dyktaturę „suweren” nam zafundował.