Jerzy Owsiak zarzuca TVP łamanie prawa

Jerzy Owsiak zarzuca TVP łamanie prawa

W reakcji na bezprecedensowe potraktowanie przez KRRiT telewizyjnej stacji TVN i nałożenie na nią półtoramilionowej kary, szef WOŚP Jerzy Owsiak poinformował na Facebooku:

„W związku z ukaraniem TVN wnoszę skargę na działania Telewizji Polskiej S.A., która w 2017 roku nie podała żadnych informacji na temat już nie tylko ogólnopolskiego, ale ogólnoświatowego 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy”. Swój wpis poparł licznym argumentami, zarzucając „zaplanowane dyskredytowanie”.

Zbliża się kolejny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Owsiak chce, by jeszcze przed jego rozpoczęciem Rada zbadała, w jaki sposób TVP bojkotuje i dyskredytuje pracę fundacji WOŚP. Liczy też na to, że zmusi ona telewizję do poinformowania o zbliżającym się finale. „Brak informacji o działalności Fundacji WOŚP, a także wymazywanie naszego symbolu to, moim zdaniem, zaplanowane i z wielką rzetelnością realizowane zadanie dyskredytowania pracy Fundacji. Kolejnym przykładem potwierdzającym taką właśnie intencję TVP było unikanie informacji o organizowanym przez Fundację WOŚP festiwalu Przystanek Woodstock” – stwierdza.

Skarga W związku z ukaraniem Spółki TVN SA za sposób relacjonowania w programie TVN 24 wydarzeń w Sejmie RP i pod…

Opublikowany przez Jurek Owsiak na 12 grudnia 2017

Przypomina, że „jedyną wiadomością, która ukazała się na temat ostatniej edycji festiwalu w Telewizji Polskiej, był komentarz do źle przetłumaczonego artykułu z „Daily Star”, w którym komentarzu TVP usiłowała wmówić telewidzom, że był to „najobskurniejszy festiwal świata”. Owsiak zarzucił TVP, że traktując w taki sposób WOŚP łamie prawo.

Na zakończenie, szef WOŚP podkreśla, że podczas rozpatrywania jego skargi należy „wziąć pod uwagę obowiązek równego traktowania wszelkich nadawców przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji”.

Przypomnijmy: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji negatywnie oceniła relacjonowanie wydarzeń w Sejmie i protestów na Wiejskiej w grudniu ubiegłego roku przez stację TVN. W związku z tym na nadawcę nałożono 1,5 mln zł kary. Stacja zapowiedziała odwołanie się od decyzji do sądu i oceniła, że raport jest nierzetelny. Przygotowała go Hanna Karp, związana z uczelnią i mediami Rydzyka.

Opozycja wskazuje na zagrożenie cenzurą, a sprawę nagłośniły media na całym świecie.  Głos w tej sprawie zabrał departament stanu USA.

/p/

Źródło: naTemat

 

  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
bartWaldemar Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Waldemar
Waldemar

Składanie skargi do KRRiT to strata czasu: proszę zajrzeć do Wikipedii. Panie i panowie z Rady to członkowie PiS, nominaci prezydenta lub spadochroniarze od ojca Tadeusza. W sumie doborowa stawka, gwarantująca pluralizm, szeroką reprezentatywność opinii, wiarygodność i rzetelność. Nie bardzo więc wiadomo, czemu aż Departament Stanu USA wydaje oświadczenie w związku z decyzją Rady. Faktycznie, „co oni tam wiedzą”, jak mówi legenda opozycji p. Romaszewska.

bart
bart

A jednak uważam, że tam, gdzie są możliwości prawne, pisowska stonka powinna być atakowana,