Pakiety wyborcze: trzeba je załadować na 70 tirów, jeden na drugim dają wieżę o wys. 27 km, są magazynowane na 2 tys. palet. Trzeba je zniszczyć

Pakiety wyborcze: trzeba je załadować na 70 tirów, jeden na drugim dają wieżę o wys. 27 km, są magazynowane na 2 tys. palet. Trzeba je zniszczyć

Pakiety wyborcze wydrukowało Ministerstwo Aktywów Państwowych jeszcze w maju. Teraz, z uwagi na przełożenie wyborów, nadają się one wyłącznie do utylizacji. Marnotrawstwo bulwersuje, ponieważ koszt wykonania materiałów wyniósł 70 mln zł.

 

Dokumentów nie będzie można wykorzystać nawet w przypadku osób, które zgłosiły chęć głosowania korespondencyjnego – pojawiło się dwóch nowych kandydatów, którymi są Rafał Trzaskowski (KO) i Waldemar Witkowski (Unia Pracy).

„Gazeta Wyborcza” dowiedziała się, że nie ma nawet technicznej możliwości włożenia nowych pakietów wyborczych do wydrukowanych wcześniej kopert. „Pakiety były pakowane przez specjalne maszyny. Ale nie ma maszyn do rozpakowywania i ponownego pakowania. Nikt tego nie przewidział” – powiedział dziennikarzom informator zatrudniony w Poczcie Polskiej.

 

Dodatkowy koszt generuje utylizacja przestarzałych już pakietów wyborczych. „Wieża z pakietów ustawionych jeden na drugim liczyłaby 27 km. Gabarytowo zajmują one ok. 2 tys. palet o wymiarach 80/120/110, co przekłada się na prawie 70 tirów o ładowności 24 tony” – pisze „Wyborcza”.

Posłowie opozycji zapowiedzieli kontrole w Poczcie Polskiej i Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych ws. marnotrawstwa. „Doszło do gigantycznego marnotrawstwa publicznych pieniędzy. Chcemy, aby ta sprawa skończyła się w prokuraturze; postanowiliśmy zebrać stosowne dokumenty i wysłać je do prokuratury jako uzupełnienie złożonego wcześniej wniosku” – zapowiedział Marcin Kierwiński z klubu poselskiego KO.

Sprawa, na prośbę parlamentarnej Lewicy, zostanie też podjęta przez inspektorów z NIK. Organ, najpewniej, zbada Kancelarię Premiera, MAP, PWPW i Pocztę Polską.

 

/nt/

Źródło: wyborcza.pl

 

  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments