Polska Fundacja Narodowa zapłaciła Amerykanom 10 mln zł za dwa 30-sekundowe spoty?

Polska Fundacja Narodowa zapłaciła Amerykanom 10 mln zł za dwa 30-sekundowe spoty?

Każdy cwaniak by powiedział, że właśnie tak się goli frajerów! Niestety frajerami jesteśmy my wszyscy. Właściwie ten tekst powinien zaczynać się którymś z cytatów klasyków PiSu: albo „Ojczyznę dojną racz nam zwrócić panie”, albo „Wystarczy nie kraść”.

 

Przypomnijmy, Polska Fundacja Narodowa to organizacja powołana przez PiS. W założeniu miała bronić dobrego imienia Polski za granicą.  Szybko się jednak okazała, że jest obrońcą nie Polski, a Pisu. Pierwszą skandaliczną akcją były bilbordy atakujące sędziów. A potem już było coraz gorzej.

Dziennikarze odkryli, że na zarządzanym przez PFN kanale YouTube pojawiły się dwa 30-sekundowe filmiki z życzeniami świątecznymi i z okazji Dnia Weteranów. Oba spoty mogły kosztować 10 mln zł.

 

Pierwszy film z życzeniami świątecznymi ma na YouTube tytuł „PNF Happy Holidays Video” i został opublikowany 26 lutego 2019. Do jakich świąt pasuje ta data, może do przyszłorocznych? Nie wiemy. Występują w nim m.in: ksiądz Jacek Skrobisz, duchowny luterański ks. Wiesław Żydel, naczelny rabin Polski Michael Schudrich czy mufti Janusz Aleksandrowicz. Duchowni, w ciągu 30 sekund, składają światu życzenia.

Drugi film trwa również 30 sekund. Został opublikowany w popularnym serwisie 8 listopada 2018 r. Widzimy na nim weteranów, mówiących o odzyskaniu przez Polskę niepodległości oraz dziękujących Amerykanom za ich wkład. Na końcu spotu pojawia się napis: „Happy Veterans Day, America. Happy 100th Independence Day, Poland!” (Dzień Weteranów w USA jest obchodzony 11 listopada).

Oba klipy pojawiły się na kanale Poland Perspectives, stworzonym przez amerykańską firmę White House Writers Group, która współpracuje z Polską Fundacją Narodową.

Firma WHWG niezwykle „wydajnie” promuje Polskę m.in. poprzez profile społecznościowe. Udało się jej „zdobyć” kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu obserwujących. Poland Perspectives na YouTube ma 51 subskrypcji. Pierwszy film ma niecałe 300 wyświetleń, drugi niecałe 1700. Reporter RMF FM Patryk Michalski napisał na Twitterze, że oba spoty kosztowały 10 mln zł (po 5 mln każdy).

Szef WHWG Clark Judge wyjaśnił w rozmowie z Politico, że „dwie 30-sekundowe reklamy – jedna wychwalająca tolerancję religijną w Polsce, druga, dotycząca wojska „kosztowały” połowę pieniędzy z fundacji”. A że cała kwota, o czym informował Onet, jaką PFN zapłacił amerykańskiej firmie za kilkanaście miesięcy pracy to ok. 5,5 mln dolarów, czyli ponad 20 mln zł, to połowa z tej kwoty, to właśnie 10 milionów. Clark Judge powiedział portalowi Polityco: – „Myślę, że odnieśliśmy sukces”.

Jeśli nie jest to jakaś makabryczna granda, to Clarkowi Judge należą się szczere gratulacje.

/md/

Źródło: gazeta.pl

  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
AntyKaczorTadeusz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tadeusz
Tadeusz

Kaczyński i jego kamaryla powinni zwrócić z własnych kieszeni całość kosztów poniesionych na te idiotyczne filmiki, a całą tę Fundację Narodową należy jak najszybciej zlikwidować.

AntyKaczor
AntyKaczor

Opluwany głupiec mówi, że to deszcz pada. Kolejna afera, która polskim Januszom nie da do myślenia. Byle trochę okruchów spadło, Realne korzyści tu i teraz się liczą. Jutra nie ma. Czy naprawdę liczy się tylko pełna micha i zabawa? Klasyk powiedział: „Polacy – Naród wspaniały tylko ludzie ku*wy” . Nic się nie zmieniło. Już jest świetnie a będzie jeszcze lepiej jak media za pysk się weźmie. Wtedy prawie nic nie wypłynie do publicznej wiadomości.