Puszcza.tv za ponad 7 milionów. „Nagranie tej transmisji jest niedostępne”

Puszcza.tv za ponad 7 milionów. "Nagranie tej transmisji jest niedostępne"

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczył 7,2 mln zł na dotacje dla portalu Puszcza.tv. Serwis prowadzony jest przez fundację Niezależne Media Tomasza Sakiewicza.

 

Działalność portalu prześwietlona została przez stację TVN 24. Jak się okazuje, Niezależne Media otrzymały dotację w 2016 r., dzięki rozstrzygnięciu ekologicznego konkursu. Fundacja związana z „Gazetą Polską” zgłosiła do udziału w przedsięwzięciu portal Puszcza.tv, którego głównym zadaniem miały być transmisje video z Puszczy Białowieskiej, „ale gdy reporter „Czarno na białym” sprawdzał tę atrakcję, kamery nie działały.” 

Oprócz tego na portalu ujrzeć możemy trochę zdjęć przedstawiających puszczę. Znajdziemy na niej również informacje o szlakach turystycznych i opisy zwierząt. Złudzeń co do jakości zamieszczonych materiałów, nie zostawia Krzysztof Cibor z Greenpeace. „Bardzo ubogi w treści portal, bardzo uboga w treści propozycja. Tak naprawdę nawet na Wikipedii można przeczytać więcej” – przyznał w rozmowie z TVN 24.

 

Podobnego zdania jest dziennikarz Adam Wajrak. „Jest takim przezabawnym powrotem do mojego dzieciństwa, do takiego okropnego, jeszcze w czasach komunistycznych, paździerzowatego opowiadania o przyrodzie. Tam zionie potworną nudą. Tam się nic nie dzieje. Widać, że ktoś kto je (kamerki internetowe) postawił, pomyślał sobie: postawię kamerkę gdziekolwiek w lesie i coś się będzie działo. Tak nie jest.

Suchej nitki nie zostawiają na portalu specjaliści. „Strona wygląda tak, jakby wykonywała ją osoba, która zaczyna przygodę z web designem” – przyznał Tomasz Kubera z Empressja.pl. Eksperci – na prośbę TVN – wyliczyli, ile w rzeczywistości powinien kosztować portal. „Według naszej kalkulacji wyszło, że taki serwis powinien kosztować między 31 a 67 tysięcy złotych netto, nie uwzględniając kosztów administracji i dalszej obsługi technicznej” – dodał T. Kubera, wskazując na to, że państwo zwyczajnie przepłaciło…

W Radzie Fundacji Niezależnych Mediów znaleźli się m.in. Michał Rachoń i Grzegorz Tomaszewski (prywatnie kuzyn Jarosława Kaczyńskiego). Decyzję o przekazaniu 7,2 mln zł podjął Kazimierz Kujda, ówczesny przewodniczący Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. „Ekspertami merytorycznymi”, którzy poparli propozycję Kujdy, byli m.in. Katarzyna Szyszko-Podgórska (córka Jana Szyszko) i ks. Tomasz Duszkiewicz (przyjaciel wspomnianego ministra).

Transakcja zwróciła uwagę Europejskiego Urzędu ds. Nadużyć Finansowych (OLAF). Organ zablokował dotację i rozpoczął postępowanie wyjaśniające. Kujda niewiele sobie z tego zrobił i postanowił obejść OLAF-a, przyznając wspomnianą kwotę ze środków krajowych.

Pomimo gigantycznych środków włożonych w działalność, Puszcza.tv jest portalem zupełnie niszowym i cieszy się niewielką popularnością internautów.

/nt/

Źródło: tvn24.pl

  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media

3
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
smetekMareksmętek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
smętek
smętek

Ważny był tytuł i nr konta na które przekazano pieniądze. Oczekiwanie efektów to naiwność.

Marek
Marek

Może NIK powinien się tym zająć? A nie, przepraszam wycofuję. NIKu już prawdopodobnie nie ma. Jest kolejna fasadowa instytucja broniąca interesów partii. Chyba, że się mylę i wybrany przez pis, sympatyk pis, wdzięczny za wybór prezesowi pis okaże się niezależny i nie stanie się kolejnym pis TK, pis policją czy pis prokuraturą.

smetek
smetek

Ważny był tytuł i nr konta na które przekazano pieniądze. Oczekiwanie efektów to naiwność.