Ruszył proces, który telewidz wytoczył TVP za naruszanie godności przez „kłamliwe i zmanipulowane ‚Wiadomości'”

Ruszył proces, który telewidz wytoczył TVP za naruszanie godności przez "kłamliwe i zmanipulowane 'Wiadomości'"

W warszawskim Sądzie Okręgowym rozpoczął się proces, który TVP, kierowanej przez Jacka Kurskiego, wytoczył Waldemar Sadowski – informuje „Gazeta Wyborcza”. Według telewidza, TVP codziennie narusza wartości jego i innych obywateli, manipulując faktami w interesie obozu władzy. Sadowski uważa, że tym samym „narusza godność człowieka”. – „Człowiek traktowany jest tu przedmiotowo, jako instrument do osiągania określonych celów politycznych” – napisał w pozwie.

Sadowski powołuje się na art. 30 Konstytucji: „Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych”. – „Dla mnie oglądanie „Wiadomości” to narażanie mojego zdrowia psychicznego, jestem przez autorów dziennika traktowany przedmiotowo, ich celem jest wprowadzenie mnie w błąd, bym poparł w wyborach PiS. Oglądanie dziennika podnosi mi ciśnienie, wyzwala negatywną energię, gromadzą mi się złe emocje” – uzasadniał przed sądem złożenie swojego pozwu.

Telewidz przekazał też sądowi materiał „Wiadomości” z 13 grudnia 2017 r., w którym uczestnicy protestu w obronie niezależności sądów nazwani zostali „komunistycznymi zbrodniarzami”. – „Protest przygotowała m.in. Koalicja Obywatelska. „Wiadomości” wiedziały więc, co to za manifestacja i że nie jest to manifestacja komunistycznych zbrodniarzy. Ten materiał to była jawna manipulacja” – stwierdził Sadowski.

Sadowski żąda, by TVP opublikowała oświadczenie w prasie codziennej i tygodnikach, a także przed dziesięcioma kolejnymi wydaniami telewizyjnymi i radiowymi programów informacyjnych mediów publicznych i prywatnych między godz. 18 a 21 oraz na kilku portalach internetowych. Chce, by TVP „przeprosiło Obywatelki i Obywateli RP za naruszenie ich godności, a tym samym wolności, poprzez manipulowanie informacjami w programach informacyjnych TVP w roku 2016 i 2017 w ten sposób, że przedstawiany obraz Polski i świata był formą kreacji zgodnej z linią polityczną partii Prawo i Sprawiedliwość. Oświadczamy, że zachowanie Telewizji Polskiej S.A. było w w/w okresie naganne i naruszało ustawowe obowiązki telewizji publicznej”.

bt

Źródło: wyborcza.pl

Polecamy również

  •  
  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
AnonMirek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mirek
Mirek

Popieram Pana . Proszę się łatwo nie poddawać.

Anon
Anon

Pieniactwo trzeba leczy a nie popierać