Skandaliczna „reklama” Tigera, która wpędzi markę w problemy.

Skandaliczna „reklama” Tigera, która wpędzi markę w problemy.

Z pewnym opóźnieniem w polskiej sieci zrobiło się głośno o reklamie, którą w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego opublikował na Instagramie producent napojów energetycznych Tiger. Reklamie, dodajmy, wyjątkowo prowokacyjnej i bardzo nieudanej. Warto o niej napisać. Dlaczego? Otóż w sieci od kilku dni przetacza się ostra dyskusja na temat tego, jak kibice Legii uczcili pamięć powstania ’44. Oponenci zarzucali im m.in. przekroczenie granic etycznych z powodu drastyczności przekazu (pomińmy chwilowo wątek propagandy antyniemieckiej).

Tymczasem Tiger publikuje 1 sierpnia, czyli właśnie w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego grafikę, która granice etyczne pokonuje bez zmrużenia oka i z pełną premedytacją, nawet nie próbując zawrzeć w tym jakichkolwiek treści. Poza czysto marketingową kalkulacją. „Dzień pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!” – można było przeczytać na zamieszczonej grafice. Tłem dla tych słów była…  dłoń z wyciągniętym w górę środkowym palcem owiniętym we wstążkę, zawiązaną w kokardkę. Piszemy „była”, gdyż w środę – kiedy zrobiło się głośno o tym instagramowym poście – niespodziewanie zniknął on z sieci.

Internauci zareagowali od razu. „Jesteście obrzydliwi i bezduszni. Chrzanić to co najwyżej Was „janusze marketingu” i reklamowany przez Was produkt” – to jeden z komentarzy. Inne: „Jeśli zależało Wam na tym, żeby o Was mówili – to gratulacje. Jeśli zależało Wam na sukcesie to kompletny strzał w kolano. Żenujący poziom” albo: „Marketing na poziomie troglodytów z gimnazjum, którzy muszą się za wszelką cenę wyróżnić. Gratuluję strzału w kolano” czy „Strzał w kolano. Chcieliście być fajni, nie wyszło. Tylko czekać na to, aż sprzedaż zacznie spadać Wam z dnia na dzień. Nigdy więcej Tigera” – komentowano pod wpisem przed jego usunięciem.
(Źródło: natemat.pl)

mpm

Polecamy również

  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Skandaliczna „reklama” Tigera, która wpędzi markę w problemy."

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Maciek123454321

Na szczęście firma się już pokajała. Wpłacili 500 tysięcy na fundusz pomocy weteranom Powstania Warszawskiego. Pytanie tylko, kto dopuścił taką pseudoreklamę do rozpowszechnienia?

wpDiscuz