Stocznia Gryfia sprzedaje swój zakład w Świnoujściu. Już dała wypowiedzenia 200 pracownikom. W połowie roku spodziewane są także zwolnienia w Szczecinie.
„Przyjechaliśmy, żeby dać z powrotem nadzieję na rozwój Stoczni Szczecińskiej i dać konkretne zamówienia, stworzyć popyt na okręty, na statki. Jest to dla nas kluczowa część całej wielkiej strategii reindustrializacji Polski” – mówił 3 lata temu ówczesny wicepremier Mateusz Morawiecki. Tymczasem zaprezentowana wtedy jako sukces stępka do promu rdzewieje, a stocznie padają.
Bo oni tak naprawdę dobrzy są tylko w opowiadaniu o tym, co chcą i co obiecują. Tu ograniczeń nie mają żadnych. Jakakolwiek realizacja ich przerasta. Do tego już nie mają głowy. https://t.co/eqkh8iPALv
— zbigniewczerwiński (@kancelaria27) December 4, 2020
Władze Stoczni Szczecińskiej, której podlega Gryfia, uznają dalsze utrzymywanie jej za nieekonomiczne. Spółka zamknęła rok 2019 stratą netto 8,9 mln zł. Część z pracowników likwidowanego zakładu może znajdzie pracę w Szczecinie. Do końca liczono, że pojawi się jakiś inwestor, ale zamiast niego przyszedł kryzys.
PiS milczy na temat stoczni, a jedyny komentarz Leszka Dobrzyńskiego zwala winę na PO: „Pozbawiona została możliwości rozwojowych i inwestycyjnych. Za czasów Platformy Obywatelskiej zostało zawartych szereg skandalicznych umów utrudniających produkcję”.
Zdaniem Rafała Zahorskiego, eksperta od gospodarki morskiej, zamykanie tej stoczni to strzał w stopę. Stocznia w Świnoujściu ma lepszą lokalizację niż szczecińska, jest usytuowana bliżej morza i była w lepszej sytuacji finansowej. Problem powstał, ponieważ działalność stoczni opierała się wyłącznie na remontach statków, a zamówienia spadły drastycznie z powodu kryzysu.
Ponad 200 pracowników stoczni w Świnoujściu dostało wypowiedzenie. Stocznie przeznaczono do likwidacji. Radziła sobie dobrze. Po połączeniu ze stocznią w Szczecinie firma popadła w kłopoty. Szczytowym osiągnięciem stoczni w Szczecinie jest⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ pic.twitter.com/9BPGXcHXvg
— spaceShrimp (@SpaceShrimp2020) November 30, 2020
Na pytanie o przyszłość szczecińskich stoczni zarówno związkowcy, jak i eksperci przekonują, że będzie tylko gorzej. Zarząd Gryfii nie zgadza się z tym i twierdzi, że będzie wdrażał plan modernizacji.
Oby nie skończyło się jak z budową promu.
/ep/
A czy pis zrobil cos dobrego, czy pozytecznego? Nie pamietam nic!!! Poza rozdabiem kasy na kupno wyborcow 500+, ta partia mazgaji i gnorantow nie zrobila doslownie nic dobrego. Nie, ze 500+ jest dobre…
W Fabryce Elektrycznych Samochodów rozpoczęła się właśnie produkcja Mobilnych Punktów Szczepień. 🙂 🙂
Ot, nowa wersja PiSowskich sukcesów stadniny w Janowie Podlaskim.
PiS potrafi…
Najbardziej jednak podoba mi się klauzula, zawarta w warunkach sprzedaży, mówiąca o tym, że kupujący nie będzie miał prawa, w kupionej przez siebie stoczni, produkować ani remontować statków, gdyż byłoby to konkurencją dla stoczni szczecińskiej.
Przecież to jakaś paranoja…
Ciekawe czy ktoś kupi z taką klauzulą, pewnie jakiś pisowski kacyk za grosze pod, którego ta oferta jest skrojona, bo jakoś ciężko mi uwierzyć by znalazł się prawdziwy biznesmen.
Podobno mają ruszyć wykupy gruntów pod CPK im. Jarosława Kaczyńskiego. BUHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!
Baju,baju,będziesz w raju.Tyle na temat obietnic pic(s)u.***** ***
Ale jak to? Pis nie zbuduje nam atomowego Titanica>