TVP Info ignoruje postanowienie sądu? Miało usunąć osiem tekstów ze strony TVP Info, te jednak wiszą nadal

Rosyjska propaganda o fałszowaniu wyborów w USA autorytetem w tym temacie dla TVP Info

Marek Niedźwiecki nadal walczy sądownie z praktykami szkalowania i szerzenia nieprawdziwych informacji.

 

Gdy w połowie maja ówczesny szef Trójki Tomasz Kowalczewski unieważnił głosowanie na 1998. notowanie Listy Przebojów Trójki, Kowalczewski stwierdził, że głosy – dzięki którym wygrał Kazik z utworem „Twój ból jest lepszy niż mój” o Jarosławie Kaczyńskim – zostały zmanipulowane i oskarżył o to Marka Niedźwieckiego. W odpowiedzi dziennikarz i prezenter muzyczny wystąpił na drogę sądową.

Marka Niedźwieckiego do tej pory przeprosił tylko Kuba Strzyczkowski, nowy szef Trójki. – Zgadzam się, że dobra osobiste Marka Niedźwieckiego zostały naruszone. Przepraszam go jako dyrektor Trójki za bezzasadne zarzuty manipulacji przy LP3 – oświadczył w maju na antenie w trakcie programu na żywo „Godzina prawdy”. Przeprosił również współpracowników dziennikarza. Pełnomocnik Marka Niedźwieckiego zauważył i docenił gest Strzyczkowskiego. Ale zażądał przeprosin od Polskiego Radia, Tomasza Kowalczewskiego, szefowej Polskiego Radia Agnieszki Kamińskiej oraz Telewizji Polskiej. 10 czerwca został złożony w sądzie pozew o naruszenie dóbr osobistych (art. 24 kodeksu cywilnego) przeciwko Polskiemu Kamińskiej i Kowalczewskiemu, a niecały miesiąc później – przeciwko TVP. W tym ostatnim przypadku mec. Maciej Ślusarek wniósł o zabezpieczenie powództwa – chodziło m.in. o usunięcie ze strony TVP Info materiałów dziennikarskich naruszających dobra osobiste Marka Niedźwieckiego. –  To kwestia zasad – nie widzimy przestrzeni na to, by przechodzić do porządku dziennego nad celowym szkalowaniem i szerzeniem nieprawdziwych informacji – mówił pod koniec maja mec. Ślusarek.

 

W połowie lipca sąd okręgowy przychylił się do tego wniosku, a sędzia Aleksandra Różalska-Danilczuk nakazała TVP usunięcie tych materiałów na czas procesu (a także powstrzymanie się od rozpowszechniania ewentualnych dalszych nieprawdziwych informacji o rzekomych nieprawidłowościach i korupcji manipulacji przy tworzeniu notowania nr 1998 Listy Przebojów Programu Trzeciego).  Postanowienie jest natychmiast wykonalne, czyli do jego wyegzekwowania nie trzeba czekać na ewentualne odwołanie powoda.

Zostań patronem KODUJ24.PL

Jak wynika jednak z ustaleń „Gazety Wyborczej”, TVP zwleka jednak z działaniami w tej sprawie. Wczoraj na stronie TVP Info wciąż można było przeczytać teksty (lub obejrzeć materiał wideo), których usunięcia zażądał warszawski sąd okręgowy: Oskarżył „Niedźwiedzia” o ustawianie listy przebojów… i skasował post. Nam tłumaczy, dlaczego; Dyrektor Trójki: Prowadzący przestawił piosenkę Kazika. Była czwarta; Unieważnienie Listy Przebojów Trójki – „oskarżenia o cenzurę kłamliwe i niesprawiedliwe”; Czabański: Nie można pozwolić, żeby fałszerstwo triumfowało; Kto i dlaczego wstawił na 1. miejsce Kazika, który miał mniej głosów? Michał Rachoń o LP3; Dyrektor muzyczny radiowej Trójki złożył wypowiedzenie; Były dyrektor Trójki odchodzi po 57 latach; oraz Jak wyglądało liczenie głosów na Liście Przebojów Trójki – czytamy na stronie portalu.

Co na to pełnomocnik Marka Niedźwieckiego? –  Będę egzekwował postanowienie sądu. Najpierw wystąpię o jego wykonanie do TVP. A jeśli to nie pomoże, to zwrócę się do sądu o nałożenie kary na TVP – mówi mec. Maciej Ślusarek. Dlaczego? Od postanowienia sądu minęły dwa tygodnie, zatem można założyć, że TVP powinna już zapoznać się z dokumentem. Na pytania w tej sprawie ze strony „Gazety Wyborczej” TVP jeszcze nie odpowiedziało.

mpm

Źródło: wyborcza.pl

  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bonaprima
bonaprima
31 lipca 2020 14:08

Władza, która nie wykonuje wyroków sądów może WSZYSTKO !!! Z taka sytuacją mamy właśnie do czynienia.