TVP Jacka Kurskiego uprawia PiS-owską propagandę

Dni Jacka Kurskiego w TVP są policzone?

Z najnowszego raportu amerykańskiej organizacji pozarządowej Freedom House o polskich mediach wyłania się bardzo ponury obraz. Według Amerykanów, dla opinii międzynarodowej poczynania PiS z mediami powinny być powodem, żeby bić na alarm.

W raporcie czytamy, że działania PiS-owskiego rządu w sprawie mediów publicznych są atakiem na pluralizm i mogą mieć trwałe i daleko idące skutki. – „Rząd wymienił szefów telewizji i radia publicznego, zatrudniając jednego ze swoich byłych posłów w roli dyrektora TVP. „Wiadomości”, główny program informacyjny TVP, stały się kanałem propagandy dla rządu. Nowo stworzona Rada Mediów Narodowych, w której większość stanowią politycy PiS, da partii rządzącej ciągłą kontrolę nad zarządzaniem mediami publicznymi” – pisze autorka raportu, dziennikarka „The Economist” Annabelle Chapman.

Według Freedom House, „Wiadomości” TVP stały się rzecznikiem rządu PiS „wychwalającym jego codzienne sukcesy w kraju i za granicą. Telewizja publiczna codziennie karmi widzów partyjnym przekazem”. Wśród przykładów materiałów, przygotowanych zgodnie z przekazem rządu, Freedom House wymienia te poświęcone Czarnemu Protestowi czy wyborowi Donalda Tuska na drugą kadencję w Radzie Europejskiej.

Freedom House przewiduje, że zmiany wprowadzone przez obecny rząd mogą mieć poważne i trwałe konsekwencje. – „Kontrola PiS nad mediami publicznymi przyczynia się do tworzenia nierównych szans w kampanii przed kolejnymi wyborami” w 2018, 2019 i 2020 roku. W raporcie zaznaczono, że „długofalowo, polityzacja mediów publicznych przez PiS może pozostawić na tych instytucjach stałe piętno, wyznaczając precedens dla przyszłych rządów”.

Raport skupia się na mediach publicznych, ale zauważa też działania i plany władz w stosunku do sektora prywatnego. Chodzi tu m.in. o umieszczanie większej liczby państwowych ogłoszeń oraz reklam spółek skarbu państwa na łamach mediów sprzyjających rządowi. Mowa jest też o zapowiadanej „repolonizacji” mediów.

Freedom House to działająca od 75 lat amerykańska organizacja pozarządowa, znana przede wszystkim z tworzenia corocznych rankingów wolności na świecie. W ostatnim po raz pierwszy od 1989 r. Polska otrzymała status kraju, w którym prasa jest „częściowo wolna” (wcześniej: „wolna”). W rankingu zajęliśmy 66. miejsce na 199 państw i terytoriów, odnotowując największy spadek. Przyznanie Polsce statusu państwa, w którym prasa jest tylko “częściowo wolna”, sprawiło, że znaleźliśmy się w grupie z państwami Ameryki Południowej czy Afryki. Z państw UE blisko nam do Rumunii czy Węgier.
(Źródło: wp.pl)

bt
  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media

7
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
3 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
JacekadministratorRadekMitchWiśnia Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Obserwator
Obserwator

Mam nadzieję że D. Tramp weźmie tę opinię pod uwagę w czasie swojej wizyty u nas.

Jacek
Jacek

Tzn. że fajnie mieć coś takiego u siebie w domu?

Wiśnia
Wiśnia

Nie będzie ten raport niestety wspomniany w kurwizii.

Mitch
Mitch

Wiele lat temu mieszkałem we Włoszech.
Tam była taka zasada, że główny program telewizji, RAIUNO, należał do partii rządzącej, program RAIDUE był w rękach opozycji. Trzeci, RAITRE był niezależny (kultura, naauka, i takie tam…). Nie wiem jak jest dziś, ale wydaje się że to rozsądne rozwiązanie.
Gdyby u nas też była taka zasada, więcej ludzi płaciłoby abonament. Nie łudźmy się, nie wszyscy, ale przynajmniej nie byłoby argumentu, że nie płacę za coś czego nie oglądam.

Radek
Radek

Jaki „atak na pluralizm” ???
Chyba przywrócenie pluralizmu.
Wcześniej jedyne media prawicowe to była niszowa TVRepublika i TVTrwam.
A z tymi równymi szansami przed kampanią wyborczą to już całkiem odpłynęli.
Czy oni widzieli np raporty ile czasu antenowego miał przed wyborami Komorowski a ile Duda?
Jak można dawać sobie wciskać takie kity?

administrator

A Pan widział ?

Jacek
Jacek

Ale mi żale… Duda przynajmniej w TV był… a co mają powiedzieć ludzi od Kukiza czy Razem?