Zdaniem naszego rządu TSUE przekroczył swoje uprawnienia

Rząd Morawieckiego nie radzi sobie z pandemią

Jak donosi PAP rzecznik rządu Piotr Mueller poinformował, iż w trakcie środowego posiedzenia gabinetu dyskutowano o „przekroczeniu kompetencji przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej polegającym na stwierdzeniu wyższości prawa europejskiego nad Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej”.

Mueller napisał: „Zgodnie z utrwalonym, wieloletnim orzecznictwem polskiego Trybunału Konstytucyjnego nie ma żadnej wątpliwości co do nadrzędności polskich norm konstytucyjnych nad innymi normami prawnymi. Potwierdzają to liczne rozstrzygnięcia Trybunału Konstytucyjnego, w różnych składach orzekających, od początku polskiego członkostwa w Unii Europejskiej”

Rzecznik rządu przywołał przykłady takich państw jak: Niemcy, Francja, Włochy, Dania i Czechy, które to państwa mocą rozstrzygnięć swoich sądów lub trybunałów jednoznacznie „wskazywały na nadrzędność norm konstytucyjnych nad prawem europejskim”.

„Na wniosek Rady Ministrów, mając na celu zachowanie spójności polskiego systemu prawnego, Prezes Rady Ministrów skieruje do Trybunału Konstytucyjnego wniosek dotyczący kompleksowego rozstrzygnięcia kwestii kolizji norm prawa europejskiego z Konstytucją RP oraz potwierdzenia dotychczasowego orzecznictwa w tym zakresie”

Zostań patronem KODUJ24.PL

Ciekawe jakie będzie rozstrzygnięcie Trybunału Konstytucyjnego w tej sprawie?

/as/

Źródło: interia.pl

  •  
  •  
  •  
Wesprzyj wolne media
Subscribe
Powiadom o
guest
29 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
daroo
daroo
3 marca 2021 19:41

I w ten sposób te gnoje będą nas krok po kroku „wyprowadzać” z UE prosto w łapy przywódcy pewnego „bratniego” narodu 🙁 Hallo czy leci z nami pilot? 😐

Marek
Marek
3 marca 2021 19:43

Nie naszego tylko pisowskiego.
Po drugie: zdanie pisowskiego rządu nie ma żadnego znaczenia i ja mam osobiście w dupie. Podział władz polega na tym, że rząd może mieć swoje zdanie, może o nie walczyć i argumentować, ale decyzję i tak podejmuje sąd (w tym wypadku TSUE). Ale najpierw i tak rząd ma ten wyrok wykonać jeśli podlega on natychmiastowej wykonywalności (jest prawomocny czy jak to się nazywa w terminologii prawników) Koniec.
Na tym polega praworządność. Pisowski rząd tego nie robi = nie ma praworządności = prawo nie obowiązuje = jest zamordyzm. Bo w analogicznej sytuacji zwykły obywatel nie wykonujący wyroku sądu, którego nie uznaje, jest siłą doprowadzany np do więzienia, a pisowski kacyk śmieje się i łże dalej.

PS: Nie jest ciekawe jakie będzie orzeczenie bo to wiadome, że będzie takie jak chce kaczyński. Ciekawe jest czy będzie szybko czy będą przedłużać, czyli czy mają decyzję czy dopiero muszą ja wypracować, zbadać grunt, sprawdzić co im się bardziej opłaca.
Nic z tego nie ma związku z prawem, stanem faktycznym i ogólnie prawdą.

Last edited 1 miesiąc temu by Marek
Realitat
Realitat
4 marca 2021 06:37
Reply to  Marek

„Podział władz polega na tym, że rząd może mieć swoje zdanie, może o nie walczyć i argumentować, ale decyzję i tak podejmuje sąd (w tym wypadku TSUE).”
Jesteś prawnikiem?

Marek
Marek
4 marca 2021 15:27
Reply to  Realitat

Jak uważasz, że się mylę to podaj argumenty, obroń swoje zdanie. Ja potrafię, a ty? Masz w ogóle własne zdanie?
Na durna zaczepkę nie odpowiem. Może jestem może nie. Na pewno jednak nie ma to znaczenia, bo nie o kwestie prawne tu chodzi a o kwestie ideologiczne i fundamenty takiej idei i ustroju co zwie się demokracja. Słyszałeś kiedyś takie słowo? Rozumiesz jego znaczenie? Czy jesteś pisowskim matołkiem, który nie odróżnia demokracja od dyktatury większości.

Realitat
Realitat
4 marca 2021 16:41
Reply to  Marek

Wiem, że nie jesteś. To było pytanie retoryczne. Od decyzji jest władza ustawodawcza (stanowiącą prawo). Sądy wydają wyroki na podstawie tegoż prawa. Teraz rozumiesz, czy jesteś pisowskim matołkiem?

Dron
Dron
4 marca 2021 18:29
Reply to  Realitat

Mimo wszystko, wydaje mi się, że TSUE powiedział polskiemu i innym europejskim sądom, że mają obowiązek uznać prawo miejscowe, niezgodne z prawem europejskim, za niebyłe i mogą je omijać. Takim prawem jest m.in. ta ustawa o krs (piszę małymi literami specjalnie). To jest również moje prywatne zdanie, ale sądzę, że rząd powinien wykonywać wyroki sądowe, a ostatnio ciężko z tym bywało. Jeżeli nie wykonuje, to daje obywatelom jasny sygnał – możecie nie respektować wyroków. Ten trend odnosi się tylko i wyłącznie do obecnych sądów, które nie są jeszcze pod ich butem. Jak już będą całkiem pod ich butem, to trend się odwróci.

Marek
Marek
4 marca 2021 19:12
Reply to  Realitat

Co ty bredzisz. Sąd (TSUE) wydał wyrok na podstawie ustanowionego prawa, a rząd ma wyrok wykonać. Tyle. Czego tu nie rozumiesz? Rząd nie decyduje czy się zastosować do wyroku.

W reszcie też coś bredzisz. Władza ustawodawcza uchwala prawo, ale to władza wykonawcza na bazie tego prawa decyduje, a sąd ocenia zgodność tej decyzji z prawem uchwalonym, takie kółeczko (w uproszczeniu oczywiście).
Od decyzji nie jest więc władza ustawodawcza jak piszesz. Władza wykonawcza wpływa w pewien sposób na te decyzje stanowieniem prawa właśnie, tak jak sąd wpływa oceniając, które decyzje/interpretacje są właściwe, a w zasadzie które są niewłaściwe.

Nie wiem jak prościej ci to wyjaśnić bo to co piszesz to dla mnie bełkot.

Realitat
Realitat
4 marca 2021 20:59
Reply to  Marek

„władza wykonawcza na bazie tego prawa decyduje” – dalej już nawet nie czytam 🙂

Marek
Marek
5 marca 2021 12:12
Reply to  Realitat

Masz rację nie czytaj. Jak widać za trudne to sprawy dla ciebie. Wierz sobie dalej w różne bzdury, w to, że rząd może sobie decydować, które wyroki uznaje, a które nie, w złą Unię w wybieranie dyktatora.
Żadnych konkretów podać nie potrafisz, a tylko czepiać się słówek i to też nieudolnie.

Realitat
Realitat
5 marca 2021 13:44
Reply to  Marek

Tak, tak, panie wszechstronnie wykształcony prawniku 🙂 Powinieneś się zatrudnić w pisowskim ministerstwie (wszystko jedno czego). Nie ma tygodnia, żeby na moje biurko nie trafiło pisemko pisane przez takich jak ty.

Marek
Marek
5 marca 2021 19:41
Reply to  Realitat

W pisuarnym ministerstwie to właśnie takich jak ty potrzebują. Na rzecznika byś się nadał. Historyjki wymyślasz świetne a treści wielkie 0.
Nadal nie chcesz powiedzieć w jakim ustroju rząd może sobie uznawać jakie wyroki wykonuje, panie wielki urzędniku obsługujący tyleż ważnych dokumentów.

Jeśli faktycznie jesteś urzędnikiem a nie łżesz to właśnie przez takich ograniczonych matołów mało kto ma zaufanie do urzędów i chce się użerać z ludzmi dla których ważniejsza jest kawka niż załatwienie sprawy obywatela czy pośrednio ich pracodawcy.

Realitat
Realitat
4 marca 2021 16:47
Reply to  Marek

Ponadto podział władzy wcale nie jest „fundamentem demokracji”, jak górnolotnie to ująłeś. W monarchiach podział władzy również sprawdzał i sprawdza się doskonale.

Marek
Marek
4 marca 2021 19:16
Reply to  Realitat

Tu też nie masz racji. Podział władz jest fundamentem demokracji. Bez tego podziału nie ma demokracji. Nie oznacza to, że jest to jedyny fundament demokracji. Nie oznacza to także, że inne ustroje nie mogą używać tego fundamentu.
Może zamiast fundament bardziej spodoba ci się słowo „cecha” albo „warunek”. Demokracja ma kilka cech (warunków) bez spełnienia ich wszystkich nie ma demokracji, a jedna z tych cech jest właśnie podział władzy.

HerodAntypis
HerodAntypis
4 marca 2021 06:57
Reply to  Marek

Zaraz Ci jakiś pisowski przygłup od siedmiu boleści napisze, że prawo tak nie działa, bo polski narodowy trybunał jest wazniejszy niż jakiś europejski i nie po to wstępowaliśmy do unii, żeby słuchać ich sądów, tylko żeby brać kasę i wydawać tak jak chcemy.

Gekon
Gekon
4 marca 2021 08:54
Reply to  HerodAntypis

Uuu, widzę że krytyka zabolała internetowego ignoranta XD No pochwal się, pochwal, co pod artykułem o rekolekcyjnym Staszku napisałeś XDDDD

Gekon
Gekon
4 marca 2021 09:02
Reply to  HerodAntypis

No i oczywiście jako „pedał” i „lewak” jestem też pisowcem XD

smętek
smętek
3 marca 2021 19:47

Trybunał Przyłębskiej powie, że TSUE może sobie orzekać ale nie w naszych sprawach. Co z tego, że podpisaliśmy traktaty przystępując do UE. Teraz mamy „wybitne umysły prawnicze”, które potrafią z Konstytucji wywodzić wszystko, co mafia uzna za ważne dla jej bytu. Stary cap zapomniał chyba (demencja) a nie przypomnieli mu, że sprawa praworządności ma mieć znaczenie przy uruchamianiu środków finansowych dla określonego państwa. To zostało wymuszone przez PE i żadne kretyńskie wybiegi nie zmienią tego.

Antykaczor
Antykaczor
3 marca 2021 20:07

Chłopaki z dobrej zmiany są przezabawni. Gdy im wygodnie klękają wręcz przed Konstytucją i trąbią, że ona jest nadrzędnym aktem prawnym w Polsce. Innym zaś razem podcierają sobie nią d..ę. Banda pętaków pod wodzą arcymędy.

Shaq
Shaq
4 marca 2021 06:46

Mgr Ziobro – oczywiście mądrzejszy niż grupa sędziów o międzynarodowym dorobku, Czy on nie wie, że się ośmiesza? To zupełnie jakby menel z krzaków oświadczał, że nie uznaje diagnozy lekarza, który go leczy.

HerodAntypis
HerodAntypis
4 marca 2021 07:47
Reply to  Shaq

Ja jeszcze nie widziałem żywego pijaka, któremu lekarz zabronił pić alkohol, a on go posłuchał i cieszy się zdrowiem. O ile robaki mogą się cieszyć, to one się cieszą z pijaka.

daroo
daroo
4 marca 2021 13:29
Reply to  Shaq

Bo to Mgr. jemu się wydaje że to Unia wstąpiła do Polski a nie na odwrót

Predator
Predator
4 marca 2021 07:21

Unia powinna w tym momencie zakręcić kran z pieniędzmi i może wtedy ludzie się obudzą, zrozumieją kto rządzi tym krajem.

Maciek123454321
Maciek123454321
4 marca 2021 10:29
Reply to  Predator

No właśnie nie bardzo, bo UE wie doskonale, że to nie pisiory dostaną w dupę, a społeczeństwo. Pisiory powiedzą, że to zła Unia zabiera nam pieniądze,a głupie pisowe uwierzą.

Predator
Predator
4 marca 2021 16:41

Ale tu kuźwa chodzi o to żeby ludzie się obudzili i obalili tą grupę przestepczą bo jak jeszcze trochę porządzą to będzie po ptakach i żadne wybory nie pomogą żeby odsunąć ich od władzy.

Marek
Marek
4 marca 2021 16:52

Tylko, że puki te pieniądze będą płynąć reżim będzie miał za co żyć i za co opłacać rachunki, a przez to każdy protest ma słabszy efekt. Dokładnie tak samo jest obecnie na Białorusi, protest trwa, sankcje się zaczynają, ale puki putin ratuje gotówką, reżim może działać, może zastraszać i próbować złamać.
Obecna sytuacja jest idealną by zakręcić kasę i przywileje, np ograniczyć dostawę szczepionek, jako, że nie jesteśmy już pełnoprawnym członkiem UE, to przysługuje nam tylko tyle szczepionek by zapewnić komfort prawdziwym członkom UE. Tylko, że na tak mocny krok UE nigdy nie pójdzie. Bo u podstaw UE leży rozmowa, ale niestety rozmawiać to można z ludźmi, którzy respektuję zasady rozmowy, a nie z barbarzyńcami pis.

Realitat
Realitat
4 marca 2021 21:01
Reply to  Marek

Ten wpis o szczepionkach to złoto 🙂

Marek
Marek
5 marca 2021 12:16
Reply to  Realitat

Gówno znowu zrozumiałeś i do niczego nie potrafisz się odnieść. Typowy debilny troll. Pewnie prawicowy skoro wydaje mu się, że rząd może decydować, które wyroki uznaje a których nie.

Jacek Doliński
Jacek Doliński
4 marca 2021 11:46

Trzeba zacząć od tego, że cały ten TK (Trybunał Kucharki) nie ma jakichkolwiek kompetencji prawnych, by zajmować się wyrokiem TSUE. Rządzący posiłkują się nim w sporze z TSUE, bo TK jest skłonny do wydania wyroku pod dyktando Kaczyńskiego. Ale jeżeli to nastąpi i PiSi rząd nie będzie respektował wyroku TSUE, to już bardzo blisko do odebrania Polsce funduszy unijnych – bo to będzie bezsprzeczny dowód braku praworządności w PiSim państwie.

Marek
Marek
4 marca 2021 19:26

To jest oczywista oczywistość, jak to mawiają ludzie. Ale wyznawcy pis tej oczywistości nie rozumieją, ani nie uznają. Po to zniszczyli TK by móc orzekać co chcą, jakkolwiek nielogicznie, debilnie i sprzecznie ze sobą by to brzmiało. Tak usprawiedliwili nadanie dudzie uprawnień sądu. Tak usprawiedliwili wybór KRS dokonany przez koło gospodyń wiejskich z moskwy (bo w konstytucji nie ma kto, więc może każdy). Tak usprawiedliwili niewolnictwo kobiety łamiąc „neutralność światopoglądową państwa (art 25 p. 2). Usprawiedliwią cokolwiek pis każe, stosują właśnie takie cząstkowe postrzeganie, wybierając pasujące artykuły.